4.172. Mamy dwie symetryczne kostki do gry: sześcienną z liczbami od 1 do 6 na poszczególnych ściankach i ośmiościenną liczbami od 1 do 8 na poszczególnych Rachunek prawdopodobieństwa 97 ściankach. Rzucamy symetryczną monetą. Jeśli wypadnie reszka, to rzucamy sześ cienną kostką. W przeciwnym wypadku rzucamy ośmiościenną kostką. a) Oblicz prawdopodobieństwo, że wypadnie liczba większa od 5, b) Wiadomo, że otrzymaliśmy liczbę większą od 5. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia, że w rzucie monetą wypadł orzel.
4.172. Mamy dwie symetryczne kostki do gry: sześcienną z liczbami od 1 do 6 na poszczególnych ściankach i ośmiościenną liczbami od 1 do 8 na poszczególnych Rachunek prawdopodobieństwa 97 ściankach. Rzucamy symetryczną monetą. Jeśli wypadnie reszka, to rzucamy sześ cienną kostką. W przeciwnym wypadku rzucamy ośmiościenną kostką. a) Oblicz prawdopodobieństwo, że wypadnie liczba większa od 5, b) Wiadomo, że otrzymaliśmy liczbę większą od 5. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia, że w rzucie monetą wypadł orzel.
Zobacz!